Typy a druhy

Vizitka je nevyhnutnou súčasťou komplexnej propagácie firmy. A vzhľadom k jej veľkosti a cene je tiež jednou z najsilnejších zbraní vašich propagačných materiálov. Mala by prezentovať profesionálny imidž vášho podnikania, ktorý si ľudia budú pamätať.
Firemné vizitky

Odovzdaním vizitky tiež vytvoríte prvý dojem o vašej firme, buď môžete záujem vyvolať, alebo stratiť. Vizitka patrí k podnikaniu rovnako ako oblek i aktovka, a jej vzhľad má rovnaký význam ako vzhľad vášho oblečenia i doplnkov. Dobrá vizitka by mala nielen dobre vyzerať, vzbudiť záujem, ale tiež by mala vystihnúť zmysel vášho podnikania. Majiteľ pohrebného ústavu určite nezvolí vizitku s kreslenými postavičkami a seriózny businessman rovnako nezvolí cukríkovo ružovú farbu na kartičke. Ale ak máte tvorivú prácu, určite by mala byť aj vaša vizitka jedinečná a štýlová.
Čo by na vizitke nemalo chýbať:

    * Meno, titul
    * Názov firmy
    * Pozícia
    * Adresa
    * Telefónne číslo, fax
    * Email
    * WWW stránky

 
Základné vizitky

Táto vizitka je väčšinou vytlačená čiernym atramentom na biely, alebo krémový papier. Design je čistý a jednoduchý. Táto vizitka proste len plní svoj účel, aby oznámila vaše kontaktné informácie.
Obrázkové vizitky

Ak je na vizitke fotografia, kresba, alebo karikatúra vašej tváre alebo produktu, pomáha výrazne zapamätať si vás či váš produkt na dlhšiu dobu. Niekedy je obrázok lepší ako tisíc slov. Samozrejme je lepšie využiť škály farieb zodpovedajúce vášmu firemnému vizuálnemu štýlu než sa nechať obmedziť len čiernu a bielu.
Dotykové vizitky

Niektoré typy vizitiek sa nelíšia príliš svojím vzhľadom, ale tým, aké vzbudzujú pocity. Sú vyrobené z neštandardných materiálov ako je kov, drevo alebo majú nezvyčajné tvary, rohy, ryhy alebo disponujú reliéfnou tlačou. Tieto vizitky patrí k najdrahším, pretože nie sú vyrábané bežným procesom, ale niektorým podnikaním môžu byť veľkým prínosom aj napriek ich cene.
Univerzálne (viacúčelové) vizitky

Vizitka nemusí len propagovať vaše meno a podnikanie, môže mať aj iné významy. Napr. ho môže zákazník využiť ako zľavový kupón, druhá strana môže slúžiť pre vyznačenie schôdzok, vytlačená mapa môže zobraziť, kde nájdete kanceláriu, či mapu, čo si môžete prezrieť v okolí (hotel).